PROJECT: OPTIMIZATION MODEL FOR PROMOTION SIZE

# Python# Spark# Flask# MySQL# AWS
# SQL# Hadoop# Django# PostgreSQL# Azure
# VBA# Kafka# SQLite# GCP
# Flink# MongoDB# cloud on-premises
time: January 2011- April 2018
role: Data Scientist 
company: LAB148

The Markpol supermarket chain heavily promoted sales by conducting an aggressive promotional policy. Every week, there were many special offers for customers, built on good cooperation with suppliers.
However, there was no mathematical optimization for the size of these offers.
I developed a special algorithm that allowed the marketing and procurement teams to adjust the size of promotions. As a result of implementing this algorithm, the amount of wasted meat decreased, and the company achieved greater success in attracting customers through well-tailored product offers.


PROJEKT: MODEL OPTYMALIZACJI WIELKOŚCI PROMOCJI
Sieć supermarketów Markpol mocno promowała sprzedaż, prowadząc agresywną politykę promocyjną. Co tydzień oferowano klientom wiele specjalnych ofert, które opierały się na dobrej współpracy z dostawcami.
Brakowało jednak matematycznej optymalizacji wielkości tych ofert.
Stworzyłem specjalny algorytm, który umożliwiał pracownikom działu marketingu i zamówień dostosowywanie wielkości promocji. Dzięki zastosowaniu tego algorytmu zmniejszyła się ilość utylizowanego mięsa, a firma odniosła większe sukcesy w przyciąganiu klientów poprzez lepiej dopasowane oferty produktowe.