List of publications – Wojciech Moszczyński

v2024

1. Eksport w zakresie zakazanych w Unii Europejskiej herbicydów i pestycydów poza Unię Europejską, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 1
2. Data science w piekarni – Czy standaryzacja jest potrzebna przy modelowaniu procesów? Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 024, nr 1
3. Sztuczna inteligencja w branży zbożowo-młynarskiej, Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 3
4. Nowy wspaniały świat sztucznej inteligencji, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 7
5. Jak zbudować prosty system rekomendacji w sklepie e-commerce, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 5
6. Wdrożenie nowego zintegrowanego systemu finansowo-księgowego jako wstęp do cyfrowej rewolucji ,Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 2
7. Globalna sztuczna inteligencja jest budowana przez armię niewolników, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 7
8. Regularyzacja w modelach machine learning, Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 1
9. Data science w piekarni – Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 4
10. Sztuczna inteligencja zmieni wszystko, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 4
11. Nowe zawody, które pojawiają się wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 5
12. Witamy w nowym wspaniałym świecie sztucznej inteligencji, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 6
13. Czy już jest świadoma?,Przemysł Spożywczy, 2024, nr 6
14. Protesty producentów żywności. Unijne regulacje wobec protestów rolników, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 2
15. Jak zatrzymać klientów sklepu e-commerce za pomocą survival test i modelu regresji Coxa? Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024, nr 3
16. Słabość polskiego rolnictwa w obliczu zapaści na rynku zbóż, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 3
17. Proszę się nie bać, to tylko nasz terminator na portierni – Jakie zmiany w przemyśle młynarskim przyniesie sztuczna inteligencja? Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 2
18. Zastosowanie testu statystycznego T-Studenta (paired sample t-test) w badaniu zachowań klientów sklepu e-commerce, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 9
19. Wyjaśnienie zastosowania testu jednoczynnikowej analizy wariancji (one-way ANOVA) w branży e-commerce, Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024 nr 9
20. Możemy dużo zarobić przypisując klientów do klastrów na platformach e-commerce, Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 4
21. Jak zatrzymać proces odchodzenia klientów ze sklepu internetowego? Przemysł Spożywczy, 2024, nr 8
22. Zastosowanie Django w systemach rekomendacji: od prototypu do skalowalnego rozwiązania, Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024, nr 10
23. Wszystko co trzeba wiedzieć na temat systemów rekomendacji dla sklepów branży e-commerce,Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024, nr 8

24. Case study of easy recommendation system in an e-commerce store, Medium, Mar 22, 2024

25. Hadoop – słoń stworzony do wielkich zadań. Przemysł spożywczy 2024-10

26. Różnice między Hadoop a Spark. Historia, zastosowania i wyzwania w analizie big data. Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 11.2024

27. Zastosowanie testu U Manna-Whitneya w analizie klientów branży e-commerce. Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 5

28. Systemy rekomendacji dla sklepów internetowych. Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 8.2024


2023

1. Zastosowanie prostych testów statystycznych w piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-1
2. Czy filozofia agile pomoże przetrwać recesję i dlaczego powinniśmy przestać planować? Przegląd zbożowo-młynarski 2023-1
3. 12 zasad agile. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-3
4. Jak wypracować przewagę konkurencyjną w piekarni i cukierni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-4
5. Jakie dane są potrzebne, aby zastosować sztuczną inteligencję? Przegląd zbożowo-młynarski 2023-2
6. Czym jest replenishment? Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-5
7. System wartości podstawą przewagik onkurencyjnej w obszarze e-commerce. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-6
8. Analiza odejść klientówsklepu internetowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-3
9. Grupowanie klientów sklepu wi elobranżowego techniką klastra aglomeracyjnego. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-7
10. Jak zebrać potrzeby klientów w projekcie uczenia maszynowego? Przegląd Zbożowo-Młynarski 2023-5
11. Wykorzystanie sieci neuronowych w sprzedaży internetowej. Od personalizacji po problemy logistyczne. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-6
12. Eksport w zakresie zakazanych w Unii Europejskiej herbicydów i pestycydów poza Unię Europejską. W jaki sposób zgodnie z prawem Europa zatruwa inne kontynenty (część 2). Przemysł spożywczy 2023-12
13. Metoda agile w piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-2
14. Modele matematyczne w data science. Przegląd Piekarski I Cukierniczy 2023-8
15. Optymalizacja procesu nawożenia upraw zbożowych za pomocą metod programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-4
16. Taksonomia w przemyśle spożywczym. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-11
17. Data science w piekarni – Sztuczna inteligencja w branży cukierniczej. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-12
18. Pięć faz rozwoju sztucznej inteligencji. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-9
19. Problem marnowania żywności w branży spożywczej. Przemysł spożywczy 2023-11
20. Sześć ciekawych zastosowań sztucznej inteligencji w piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-10
21. Dynamic Pricing Strategy / The Game Changer You Can’t Miss in your Business. 11.10.2022 Unity Group
22. Automated Scheduling / Solving Worktime Optimization With Operations Research. 10.08.2022 Unity Group
23. Data Science for Retail / A Guide with Use Cases 23.05.2023 Unity Group
24. How to Better Forecast Demand in a Supermarket. Meet Inventory Optimization System. 10.11.2022 Unity Group

25. The problem of detecting fraud in e-commerce transactions using machine learning models, Medium, Aug 31, 2023

26. Segmentation of a population containing very many features. PCA analysis and clustering by k-means metod, Medium, Aug 25, 2023


2022

1. Problem przydziału – przypadek specjalizacji produkcji metodą programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-1
2. Cross validation w nauczaniu nadzorowanym. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-1
3. Reinforcement learning drogą do sztucznej inteligencji. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-2
4. Zastosowanie memów w kreowaniu pożądanych zachowań wśród klientów piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-4
5. Automated machine learning. Pierwsze rozdanie w nowym cyfrowym świecie. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-2
6. Cross validation w nauczaniu nadzorowanym. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-1
7. Tworzenie stron internetowych za pomocą aplikacji WordPress. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-3
8. Jak tworzyć przekaz medialny piekarni? Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-5
9. Zastosowanie jednostronnego testu anova w celu zbadania zależności odległości sklepów od piekarni w kontekście nieprawidłowości w poziomie zwrotów. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-6
10. Praktyczne wykorzystanie zagadnienia kolejek w produkcji maszyn młynarskich. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-3
11. Porównywanie wyników wyrażonych w różnych skalach za pomocą testu z-score. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-8
12. Dynamiczne kształtowanie inteligentnych cen będzie głównym źródłem przewagi konkurencyjnej w przyszłości. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-4
13. Zastosowanie reguł asocjacyjnych algorytmu apriori. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-7
14. Analizy przeżycia kaplana meiera, cox proportional hazard model. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-9
15. Test zgodności chi-kwadrat persona. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-10
16. Planowania eksperymentu. Szacowanie wielkości próbki dla uzyskania optymalnej mocy testu statystycznego. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-5
17. Kryzys to początek nowej drogi. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-12
18. Kanban, metoda zarządzania procesami. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-6
19. Test zgodności chi-kwadrat persona. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-10
20. Zastosowanie systemów rekomendacji w sprzedaży internetowej. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-11


2021

1. Problem przydziału – przypadek specjalizacji produkcji metodą programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-1
2. Maksymalizacja przychodów ze sprzedaży pieczywa za pomocą algorytmu programowania liniowego. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-1
3. Sprzedaż internetowa w piekarni i cukierni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-2
4. Ocena efektywności piekarni za pomocą modelu CCR-DEA. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-3
5. Mobbing – degradacja podwładnego. Gospodarka Mięsna 2021-1
6. Jak zoptymalizować piekarnię? Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-4
7. Manipulacja psychologiczna. Gospodarka mięsna 2021-5
8. Problem nadprodukcji – matematyczna optymalizacja poziomu produkcji w cukierni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-6
9. Problem przydziału – przypadek specjalizacji produkcji metodą programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-1
10. Optymalizacja liczby kanałów obsługi na przykładzie doboru ilości mlewników w procesie produkcji mąki. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-3
11. Ocena efektywności sklepów z pieczywem za pomocą analizy porównawczej DEA-CCR. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-7
12. Jak działa model klasyfikacji Random Forest? Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-2
13. Matematyczna interpretacja problemu kolejek w sklepach z pieczywem. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-5
14. Matematyczna interpretacja problemu przydziału środków produkcji. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-8
15. Techniki manipulacji podwładnymi na podstawie eksperymentu Stanleya Milgrama. Gospodarka mięsna 2021-3
16. Co to jest optymalizacja? Gospodarka mięsna 2021-7
17. Controlling oparty na programowaniu liniowym? Controlling i Rachunkowość Zarządcza 6/2021
18. Ocena efektywności pracowników za pomocą algorytmu DEA-CCR. Informacja Zarządcza 28/2021
19. Metodologia tworzenia modeli klasyfikacji. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-5
20. Dylemat wyboru według teorii badań operacyjnych. Przypadek sprzedaży urządzeń piekarskich. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-11
21. Jak zorganizować zespół badawczy, który promuje wybitne jednostki? Gospodarka mięsna 2021-9
22. Algorytm prognostyczny Naive Bayes. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-6
23. Optymalizacja procesu wykorzystania surowców cukierniczych za pomocą metod programowania liniowego. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-9
24. Jak rekrutować najlepszych pracowników? Gospodarka mięsna 2021-11
25. Zastosowanie regresji liniowej w przewidywaniu popytu detalicznego. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-12
26. Proces minimalizacji kosztów zakupu mąki za pomocą algorytmu badań operacyjnych. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-10
27. Zagadnienie transportowe – optymalizacja dostaw mąki do piekarni według algorytmu programowania operacyjnego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-4
28. Is your business ready for an artificial intelligence revolution? Medium Data Science 02.2023


2020


1. Wstęp do budowy modeli prognozujących ceny zboża i produktów zbożowych. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-1
2. Jak zdobyć zaufanie inwestorów kupujących piekarnię? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-1
3. Osiem najczęściej popełnianych błędów przy sprzedaży własnej piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2020-2
4. Data science – nowa nauka w obszarze analizy danych. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-2
5. Dlaczego przed sprzedażą piekarni należy przygotować plan? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-3
6. Czym jest sztuczna inteligencja? Wprowadzenie do algorytmu konwolucyjnych sieci neuronowych. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-3
7. Jak działają rekurencyjne sieci neuronowe. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-4
8. Zastosowania algorytmu programowania liniowego w procesie wyboru wielkości produkcji przegląd zbożowo-młynarski 2020-5
9. Co powinni zrobić właściciele piekarni w dobie koronawirusa? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-5
10. Analiza porównawcza zużycia prądu w młynach za pomocą programowania liniowego dea-ccr przegląd zbożowo-młynarski 2020-6
11. Czy przekazać piekarnię dziecku? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-6
12. Nepotyzm w piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-7-8
13. Franczyza w piekarni sposobem na umocnienie pozycji? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-9
14. Jakość sprawozdań finansowych p1. Jak sprzedać swoją firmę dobrze? 2018-03
15. 2. Wycena wartości firmy – jak ją przeprowadzić? 2018-03
16. 3. Zachowanie poufności przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
17. 4. Jak zdobyć zaufanie kupującego firmę? 2018-03
18. 5. 8 najczęstszych błędów przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
19. 6. Sprzedaż firmy sposobem na życie? 2018-03
20. 7. 6 klasycznych trików stosowanych przez zawodowych negocjatorów przy zakupie firmy. 2018-03
21. 8. Rynkowa cena za własną firmę – jak ją poprawić? 2018-03
22. 9. Nepotyzm w firmie rodzinnej ma wpływ na jej wartość! 2018-03
23. 10. Przekazać firmę dziecku? 2018-04
24. 11. Czym są fundusze private equity? 2018-03
25. 12. Twoja firma też może być sprzedana! 2018-03
26. 13. Jaki sprawdzić, czy ktoś jest zawodowym negocjatorem? 2018-03
27. 14. Doskonale prosperująca firma, której nie można sprzedać? 2018-03
28. 15. Teoria termostatu finansowego. 2018-03
29. 16. Budowanie wartości firmy rękami nowych menadżerów. 2018-03
30. #1 WTM: Fort VII Twierdzy Modlin. 2016-12
31. #2 WTM: Luneta Frontu sw Jerzego Twierdza Modlin. 2016-12
32. #3 WTM: Historia Six Sigma. 2016-12
33. #4 WTM: Gruba Berta cz 1. 2016-12rzegląd piekarski i cukierniczy 2020-10
34. Przykład zastosowania programowania liniowego przy określaniu optymalnej struktury asortymentu w piekarni przegląd piekarski i cukierniczy 2020-11
35. Zachowanie poufności przy sprzedaży piekarni Przegląd piekarski i cukierniczy 2020-12
36. Optymalna wielkości zamówień wyznaczona metodą economic order quantity przegląd piekarski i cukierniczy 2020-12


2019

1. Data science w piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-1
2. Wykrywanie malwersacji w procesie sprzedaży cukierni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-3
3. Data science w diagnostyce awarii. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-4
4. Jak dobrze sprzedać swoją piekarnię? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-7
5. Jak sprzedać piekarnię funduszowi private equity? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-8
6. Kto ma zrestrukturyzować piekarnię, aby podnieść jej wartość do sprzedaży? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-9
7. Jak znaleźć odpowiedniego wspólnika na dobre i na złe? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-10
8. Czy zwiększać zyski sprzedawanej piekarni? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-11
9. Obszary, od których zależy wartość sprzedawanej piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-12

10. Example of the use of shift for linear regression in Python. How to find optimal correlation shift? Medium, Nov 14, 2019 


2018

1. Jak dobrze sprzedać własną firmę? (cz.1). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-1
2. Jak dobrze sprzedać własną firmę? (cz.2). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-2
3. Przygotowanie piekarni i cukierni do sprzedaży 15 obszarów wartości (cz. 1). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-3
4. Przygotowanie piekarni i cukierni do sprzedaży 15 obszarów wartości (cz. 2). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-4
5. Przygotowanie piekarni i cukierni do sprzedaży 15 obszarów wartości (cz. 3). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-5
6. Trzy strategie budowania przewagi konkurencyjnej w okresie poprzedzającym sprzedaż piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-6
7. Negocjacje zakupu piekarni – schemat postępowania zawodowych negocjatorów. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-7
8. Trzy bariery, przez które nie udaje się zwerbować zewnętrznych menadżerów do firmy rodzinnej. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-8
9. Jak zachować tajemnicę o sprzedaży firmy? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-9
10. Jak oszacować rynkową wartość piekarni przeznaczonej do sprzedaży? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-10


2009-2017

1. Czy barierą rozwoju może być szeroki wachlarz produktów? Analiza problemu na przykładzie piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2009-8
2. Rachunek kosztów pełnych i kosztów zmiennych – porównanie metod. Przegląd piekarski i cukierniczy 2012-11
3. Jakość w kawiarni. Może z TQM? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2012-9
4. Cukiernia na lato. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2013-5
5. Total Quality Management w dziale księgowości. Controlling i Rachunkowość Zarządcza – wrzesień 2012
6. Total Economic Impact – nowatorski model oceny projektów branży IT. Controlling i Rachunkowość Zarządcza – marzec 2013
7. Policzone ryzyka i korzyści – Total Economic Impact. ComputerWorld – marzec 2013
8. Zmiana działalności podstawowej – szaleństwo czy warunek przetrwania kryzysu? Nowoczesna Firma 2011-3
9. Mity i fakty na temat metod kompleksowego zarządzania jakością. Nowoczesna Firma 2012-4
10. Najczęstsze grzechy konsultanta zewnętrznego. Nowoczesna Firma 2012-5
11. Trochę o konsultingu obwoźnym. Nowoczesna Firma 2012-1
12. Kryzys, nie wystarczy by go przetrwać, trzeba z nim wygrać. Nowoczesna Firma 2015-5
13. Zrozumieć potrzebę kompleksowego zarządzania jakością. Nowoczesna Firma 2014-2
14. Jak ocenić prace działu księgowości? Nowoczesna Firma 2013-4
15. Kto ma przeprowadzić zmiany? Nowoczesna Firma 2013-5
16. Jak odkryć kluczowe potrzeby klientów? Nowoczesna Firma 2013-6
17. Historia powstania metody zarządzania jakością Six Sigma. Nowoczesna Firma 2013-7
18. Menedżer innowacji – zawód przyszłości? Nowoczesna Firma 2013-8
19. Jak stworzyć przełomowy produkt? Nowoczesna Firma 2013-9
20. Szeroki wachlarz produktów barierą? Nowoczesna Firma 2013-10
21. Jak stworzyć przełomowy produkt? Część I – Efektywne zarządzanie innowacyjnym projektem. Nowoczesna Firma 2013-11

Filmy
1. Jak sprzedać swoją firmę dobrze? 2018-03
2. Wycena wartości firmy – jak ją przeprowadzić? 2018-03
3. Zachowanie poufności przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
4. Jak zdobyć zaufanie kupującego firmę? 2018-03
5. 8 najczęstszych błędów przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
6. Sprzedaż firmy sposobem na życie? 2018-03
7. 6 klasycznych trików stosowanych przez zawodowych negocjatorów przy zakupie firmy. 2018-03
8. Rynkowa cena za własną firmę – jak ją poprawić? 2018-03
9. Nepotyzm w firmie rodzinnej ma wpływ na jej wartość! 2018-03
10. Przekazać firmę dziecku? 2018-04
11. Czym są fundusze private equity? 2018-03
12. Twoja firma też może być sprzedana! 2018-03
13. Jaki sprawdzić, czy ktoś jest zawodowym negocjatorem? 2018-03
14. Doskonale prosperująca firma, której nie można sprzedać? 2018-03
15. Teoria termostatu finansowego. 2018-03
16. Budowanie wartości firmy rękami nowych menadżerów. 2018-03
#1 WTM: Fort VII Twierdzy Modlin. 2016-12
#2 WTM: Luneta Frontu sw Jerzego Twierdza Modlin. 2016-12
#3 WTM: Historia Six Sigma. 2016-12
#4 WTM: Gruba Berta cz 1. 2016-12
#5 WTM: Gruba Berta cz 2. 2016-12
#6 WTM: Ludożercy w Polsce. 2017-1
#7 WTM: Tajemnica starego obelisku. 2017-1
#8 WTM: Izrael Poznanski. 2017-1