v2024
1. Eksport w zakresie zakazanych w Unii Europejskiej herbicydów i pestycydów poza Unię Europejską, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 1
2. Data science w piekarni – Czy standaryzacja jest potrzebna przy modelowaniu procesów? Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 024, nr 1
3. Sztuczna inteligencja w branży zbożowo-młynarskiej, Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 3
4. Nowy wspaniały świat sztucznej inteligencji, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 7
5. Jak zbudować prosty system rekomendacji w sklepie e-commerce, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 5
6. Wdrożenie nowego zintegrowanego systemu finansowo-księgowego jako wstęp do cyfrowej rewolucji ,Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 2
7. Globalna sztuczna inteligencja jest budowana przez armię niewolników, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 7
8. Regularyzacja w modelach machine learning, Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 1
9. Data science w piekarni – Restrukturyzacja przedsiębiorstwa, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 4
10. Sztuczna inteligencja zmieni wszystko, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 4
11. Nowe zawody, które pojawiają się wraz z rozwojem sztucznej inteligencji, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 5
12. Witamy w nowym wspaniałym świecie sztucznej inteligencji, Przegląd Piekarski i Cukierniczy , 2024, nr 6
13. Czy już jest świadoma?,Przemysł Spożywczy, 2024, nr 6
14. Protesty producentów żywności. Unijne regulacje wobec protestów rolników, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 2
15. Jak zatrzymać klientów sklepu e-commerce za pomocą survival test i modelu regresji Coxa? Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024, nr 3
16. Słabość polskiego rolnictwa w obliczu zapaści na rynku zbóż, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 3
17. Proszę się nie bać, to tylko nasz terminator na portierni – Jakie zmiany w przemyśle młynarskim przyniesie sztuczna inteligencja? Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 2
18. Zastosowanie testu statystycznego T-Studenta (paired sample t-test) w badaniu zachowań klientów sklepu e-commerce, Przemysł Spożywczy, 2024, nr 9
19. Wyjaśnienie zastosowania testu jednoczynnikowej analizy wariancji (one-way ANOVA) w branży e-commerce, Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024 nr 9
20. Możemy dużo zarobić przypisując klientów do klastrów na platformach e-commerce, Przegląd Zbożowo-Młynarski, 2024, nr 4
21. Jak zatrzymać proces odchodzenia klientów ze sklepu internetowego? Przemysł Spożywczy, 2024, nr 8
22. Zastosowanie Django w systemach rekomendacji: od prototypu do skalowalnego rozwiązania, Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024, nr 10
23. Wszystko co trzeba wiedzieć na temat systemów rekomendacji dla sklepów branży e-commerce,Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 2024, nr 8
24. Case study of easy recommendation system in an e-commerce store, Medium, Mar 22, 2024
25. Hadoop – słoń stworzony do wielkich zadań. Przemysł spożywczy 2024-10
28. Systemy rekomendacji dla sklepów internetowych. Przegląd Piekarski i Cukierniczy, 8.2024
2023
1. Zastosowanie prostych testów statystycznych w piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-1
2. Czy filozofia agile pomoże przetrwać recesję i dlaczego powinniśmy przestać planować? Przegląd zbożowo-młynarski 2023-1
3. 12 zasad agile. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-3
4. Jak wypracować przewagę konkurencyjną w piekarni i cukierni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-4
5. Jakie dane są potrzebne, aby zastosować sztuczną inteligencję? Przegląd zbożowo-młynarski 2023-2
6. Czym jest replenishment? Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-5
7. System wartości podstawą przewagik onkurencyjnej w obszarze e-commerce. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-6
8. Analiza odejść klientówsklepu internetowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-3
9. Grupowanie klientów sklepu wi elobranżowego techniką klastra aglomeracyjnego. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-7
10. Jak zebrać potrzeby klientów w projekcie uczenia maszynowego? Przegląd Zbożowo-Młynarski 2023-5
11. Wykorzystanie sieci neuronowych w sprzedaży internetowej. Od personalizacji po problemy logistyczne. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-6
12. Eksport w zakresie zakazanych w Unii Europejskiej herbicydów i pestycydów poza Unię Europejską. W jaki sposób zgodnie z prawem Europa zatruwa inne kontynenty (część 2). Przemysł spożywczy 2023-12
13. Metoda agile w piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-2
14. Modele matematyczne w data science. Przegląd Piekarski I Cukierniczy 2023-8
15. Optymalizacja procesu nawożenia upraw zbożowych za pomocą metod programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2023-4
16. Taksonomia w przemyśle spożywczym. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-11
17. Data science w piekarni – Sztuczna inteligencja w branży cukierniczej. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-12
18. Pięć faz rozwoju sztucznej inteligencji. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-9
19. Problem marnowania żywności w branży spożywczej. Przemysł spożywczy 2023-11
20. Sześć ciekawych zastosowań sztucznej inteligencji w piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2023-10
21. Dynamic Pricing Strategy / The Game Changer You Can’t Miss in your Business. 11.10.2022 Unity Group
22. Automated Scheduling / Solving Worktime Optimization With Operations Research. 10.08.2022 Unity Group
23. Data Science for Retail / A Guide with Use Cases 23.05.2023 Unity Group
24. How to Better Forecast Demand in a Supermarket. Meet Inventory Optimization System. 10.11.2022 Unity Group
2022
1. Problem przydziału – przypadek specjalizacji produkcji metodą programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-1
2. Cross validation w nauczaniu nadzorowanym. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-1
3. Reinforcement learning drogą do sztucznej inteligencji. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-2
4. Zastosowanie memów w kreowaniu pożądanych zachowań wśród klientów piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-4
5. Automated machine learning. Pierwsze rozdanie w nowym cyfrowym świecie. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-2
6. Cross validation w nauczaniu nadzorowanym. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-1
7. Tworzenie stron internetowych za pomocą aplikacji WordPress. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-3
8. Jak tworzyć przekaz medialny piekarni? Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-5
9. Zastosowanie jednostronnego testu anova w celu zbadania zależności odległości sklepów od piekarni w kontekście nieprawidłowości w poziomie zwrotów. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-6
10. Praktyczne wykorzystanie zagadnienia kolejek w produkcji maszyn młynarskich. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-3
11. Porównywanie wyników wyrażonych w różnych skalach za pomocą testu z-score. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-8
12. Dynamiczne kształtowanie inteligentnych cen będzie głównym źródłem przewagi konkurencyjnej w przyszłości. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-4
13. Zastosowanie reguł asocjacyjnych algorytmu apriori. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-7
14. Analizy przeżycia kaplana meiera, cox proportional hazard model. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-9
15. Test zgodności chi-kwadrat persona. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-10
16. Planowania eksperymentu. Szacowanie wielkości próbki dla uzyskania optymalnej mocy testu statystycznego. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-5
17. Kryzys to początek nowej drogi. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-12
18. Kanban, metoda zarządzania procesami. Przegląd zbożowo-młynarski 2022-6
19. Test zgodności chi-kwadrat persona. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-10
20. Zastosowanie systemów rekomendacji w sprzedaży internetowej. Przegląd piekarski i cukierniczy 2022-11
2021
1. Problem przydziału – przypadek specjalizacji produkcji metodą programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-1
2. Maksymalizacja przychodów ze sprzedaży pieczywa za pomocą algorytmu programowania liniowego. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-1
3. Sprzedaż internetowa w piekarni i cukierni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-2
4. Ocena efektywności piekarni za pomocą modelu CCR-DEA. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-3
5. Mobbing – degradacja podwładnego. Gospodarka Mięsna 2021-1
6. Jak zoptymalizować piekarnię? Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-4
7. Manipulacja psychologiczna. Gospodarka mięsna 2021-5
8. Problem nadprodukcji – matematyczna optymalizacja poziomu produkcji w cukierni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-6
9. Problem przydziału – przypadek specjalizacji produkcji metodą programowania liniowego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-1
10. Optymalizacja liczby kanałów obsługi na przykładzie doboru ilości mlewników w procesie produkcji mąki. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-3
11. Ocena efektywności sklepów z pieczywem za pomocą analizy porównawczej DEA-CCR. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-7
12. Jak działa model klasyfikacji Random Forest? Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-2
13. Matematyczna interpretacja problemu kolejek w sklepach z pieczywem. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-5
14. Matematyczna interpretacja problemu przydziału środków produkcji. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-8
15. Techniki manipulacji podwładnymi na podstawie eksperymentu Stanleya Milgrama. Gospodarka mięsna 2021-3
16. Co to jest optymalizacja? Gospodarka mięsna 2021-7
17. Controlling oparty na programowaniu liniowym? Controlling i Rachunkowość Zarządcza 6/2021
18. Ocena efektywności pracowników za pomocą algorytmu DEA-CCR. Informacja Zarządcza 28/2021
19. Metodologia tworzenia modeli klasyfikacji. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-5
20. Dylemat wyboru według teorii badań operacyjnych. Przypadek sprzedaży urządzeń piekarskich. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-11
21. Jak zorganizować zespół badawczy, który promuje wybitne jednostki? Gospodarka mięsna 2021-9
22. Algorytm prognostyczny Naive Bayes. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-6
23. Optymalizacja procesu wykorzystania surowców cukierniczych za pomocą metod programowania liniowego. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-9
24. Jak rekrutować najlepszych pracowników? Gospodarka mięsna 2021-11
25. Zastosowanie regresji liniowej w przewidywaniu popytu detalicznego. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-12
26. Proces minimalizacji kosztów zakupu mąki za pomocą algorytmu badań operacyjnych. Przegląd piekarski i cukierniczy 2021-10
27. Zagadnienie transportowe – optymalizacja dostaw mąki do piekarni według algorytmu programowania operacyjnego. Przegląd zbożowo-młynarski 2021-4
28. Is your business ready for an artificial intelligence revolution? Medium Data Science 02.2023
2020
1. Wstęp do budowy modeli prognozujących ceny zboża i produktów zbożowych. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-1
2. Jak zdobyć zaufanie inwestorów kupujących piekarnię? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-1
3. Osiem najczęściej popełnianych błędów przy sprzedaży własnej piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2020-2
4. Data science – nowa nauka w obszarze analizy danych. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-2
5. Dlaczego przed sprzedażą piekarni należy przygotować plan? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-3
6. Czym jest sztuczna inteligencja? Wprowadzenie do algorytmu konwolucyjnych sieci neuronowych. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-3
7. Jak działają rekurencyjne sieci neuronowe. Przegląd Zbożowo-Młynarski 2020-4
8. Zastosowania algorytmu programowania liniowego w procesie wyboru wielkości produkcji przegląd zbożowo-młynarski 2020-5
9. Co powinni zrobić właściciele piekarni w dobie koronawirusa? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-5
10. Analiza porównawcza zużycia prądu w młynach za pomocą programowania liniowego dea-ccr przegląd zbożowo-młynarski 2020-6
11. Czy przekazać piekarnię dziecku? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-6
12. Nepotyzm w piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-7-8
13. Franczyza w piekarni sposobem na umocnienie pozycji? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2020-9
14. Jakość sprawozdań finansowych p1. Jak sprzedać swoją firmę dobrze? 2018-03
15. 2. Wycena wartości firmy – jak ją przeprowadzić? 2018-03
16. 3. Zachowanie poufności przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
17. 4. Jak zdobyć zaufanie kupującego firmę? 2018-03
18. 5. 8 najczęstszych błędów przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
19. 6. Sprzedaż firmy sposobem na życie? 2018-03
20. 7. 6 klasycznych trików stosowanych przez zawodowych negocjatorów przy zakupie firmy. 2018-03
21. 8. Rynkowa cena za własną firmę – jak ją poprawić? 2018-03
22. 9. Nepotyzm w firmie rodzinnej ma wpływ na jej wartość! 2018-03
23. 10. Przekazać firmę dziecku? 2018-04
24. 11. Czym są fundusze private equity? 2018-03
25. 12. Twoja firma też może być sprzedana! 2018-03
26. 13. Jaki sprawdzić, czy ktoś jest zawodowym negocjatorem? 2018-03
27. 14. Doskonale prosperująca firma, której nie można sprzedać? 2018-03
28. 15. Teoria termostatu finansowego. 2018-03
29. 16. Budowanie wartości firmy rękami nowych menadżerów. 2018-03
30. #1 WTM: Fort VII Twierdzy Modlin. 2016-12
31. #2 WTM: Luneta Frontu sw Jerzego Twierdza Modlin. 2016-12
32. #3 WTM: Historia Six Sigma. 2016-12
33. #4 WTM: Gruba Berta cz 1. 2016-12rzegląd piekarski i cukierniczy 2020-10
34. Przykład zastosowania programowania liniowego przy określaniu optymalnej struktury asortymentu w piekarni przegląd piekarski i cukierniczy 2020-11
35. Zachowanie poufności przy sprzedaży piekarni Przegląd piekarski i cukierniczy 2020-12
36. Optymalna wielkości zamówień wyznaczona metodą economic order quantity przegląd piekarski i cukierniczy 2020-12
2019
1. Data science w piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-1
2. Wykrywanie malwersacji w procesie sprzedaży cukierni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-3
3. Data science w diagnostyce awarii. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-4
4. Jak dobrze sprzedać swoją piekarnię? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-7
5. Jak sprzedać piekarnię funduszowi private equity? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-8
6. Kto ma zrestrukturyzować piekarnię, aby podnieść jej wartość do sprzedaży? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-9
7. Jak znaleźć odpowiedniego wspólnika na dobre i na złe? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-10
8. Czy zwiększać zyski sprzedawanej piekarni? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-11
9. Obszary, od których zależy wartość sprzedawanej piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2019-12
2018
1. Jak dobrze sprzedać własną firmę? (cz.1). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-1
2. Jak dobrze sprzedać własną firmę? (cz.2). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-2
3. Przygotowanie piekarni i cukierni do sprzedaży 15 obszarów wartości (cz. 1). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-3
4. Przygotowanie piekarni i cukierni do sprzedaży 15 obszarów wartości (cz. 2). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-4
5. Przygotowanie piekarni i cukierni do sprzedaży 15 obszarów wartości (cz. 3). Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-5
6. Trzy strategie budowania przewagi konkurencyjnej w okresie poprzedzającym sprzedaż piekarni. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-6
7. Negocjacje zakupu piekarni – schemat postępowania zawodowych negocjatorów. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-7
8. Trzy bariery, przez które nie udaje się zwerbować zewnętrznych menadżerów do firmy rodzinnej. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-8
9. Jak zachować tajemnicę o sprzedaży firmy? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-9
10. Jak oszacować rynkową wartość piekarni przeznaczonej do sprzedaży? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2018-10
2009-2017
1. Czy barierą rozwoju może być szeroki wachlarz produktów? Analiza problemu na przykładzie piekarni. Przegląd piekarski i cukierniczy 2009-8
2. Rachunek kosztów pełnych i kosztów zmiennych – porównanie metod. Przegląd piekarski i cukierniczy 2012-11
3. Jakość w kawiarni. Może z TQM? Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2012-9
4. Cukiernia na lato. Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2013-5
5. Total Quality Management w dziale księgowości. Controlling i Rachunkowość Zarządcza – wrzesień 2012
6. Total Economic Impact – nowatorski model oceny projektów branży IT. Controlling i Rachunkowość Zarządcza – marzec 2013
7. Policzone ryzyka i korzyści – Total Economic Impact. ComputerWorld – marzec 2013
8. Zmiana działalności podstawowej – szaleństwo czy warunek przetrwania kryzysu? Nowoczesna Firma 2011-3
9. Mity i fakty na temat metod kompleksowego zarządzania jakością. Nowoczesna Firma 2012-4
10. Najczęstsze grzechy konsultanta zewnętrznego. Nowoczesna Firma 2012-5
11. Trochę o konsultingu obwoźnym. Nowoczesna Firma 2012-1
12. Kryzys, nie wystarczy by go przetrwać, trzeba z nim wygrać. Nowoczesna Firma 2015-5
13. Zrozumieć potrzebę kompleksowego zarządzania jakością. Nowoczesna Firma 2014-2
14. Jak ocenić prace działu księgowości? Nowoczesna Firma 2013-4
15. Kto ma przeprowadzić zmiany? Nowoczesna Firma 2013-5
16. Jak odkryć kluczowe potrzeby klientów? Nowoczesna Firma 2013-6
17. Historia powstania metody zarządzania jakością Six Sigma. Nowoczesna Firma 2013-7
18. Menedżer innowacji – zawód przyszłości? Nowoczesna Firma 2013-8
19. Jak stworzyć przełomowy produkt? Nowoczesna Firma 2013-9
20. Szeroki wachlarz produktów barierą? Nowoczesna Firma 2013-10
21. Jak stworzyć przełomowy produkt? Część I – Efektywne zarządzanie innowacyjnym projektem. Nowoczesna Firma 2013-11
Filmy
1. Jak sprzedać swoją firmę dobrze? 2018-03
2. Wycena wartości firmy – jak ją przeprowadzić? 2018-03
3. Zachowanie poufności przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
4. Jak zdobyć zaufanie kupującego firmę? 2018-03
5. 8 najczęstszych błędów przy sprzedaży własnej firmy. 2018-03
6. Sprzedaż firmy sposobem na życie? 2018-03
7. 6 klasycznych trików stosowanych przez zawodowych negocjatorów przy zakupie firmy. 2018-03
8. Rynkowa cena za własną firmę – jak ją poprawić? 2018-03
9. Nepotyzm w firmie rodzinnej ma wpływ na jej wartość! 2018-03
10. Przekazać firmę dziecku? 2018-04
11. Czym są fundusze private equity? 2018-03
12. Twoja firma też może być sprzedana! 2018-03
13. Jaki sprawdzić, czy ktoś jest zawodowym negocjatorem? 2018-03
14. Doskonale prosperująca firma, której nie można sprzedać? 2018-03
15. Teoria termostatu finansowego. 2018-03
16. Budowanie wartości firmy rękami nowych menadżerów. 2018-03
#1 WTM: Fort VII Twierdzy Modlin. 2016-12
#2 WTM: Luneta Frontu sw Jerzego Twierdza Modlin. 2016-12
#3 WTM: Historia Six Sigma. 2016-12
#4 WTM: Gruba Berta cz 1. 2016-12
#5 WTM: Gruba Berta cz 2. 2016-12
#6 WTM: Ludożercy w Polsce. 2017-1
#7 WTM: Tajemnica starego obelisku. 2017-1
#8 WTM: Izrael Poznanski. 2017-1